Thursday, May 7, 2009

bahasa malaysia vs bahasa limbang

pada suatu ketika dahulu en sesengat sdg melatih atlit2 sekolahnya dlm relay. tba2 dtglah seorang anak muridnya untuk memanggil en sesengat masuk ke kelas kerana dah "time" utk kelas tambahan..(oleh kerana begitu "dedikasi" en sesengat telah melakukan 2 kerja dlm satu masa iaitu sebagai jurulatih dan juga sbg jegokk kelas tmbahan)

anak murid aku > jegokkk....buat apakan? (ts:cikgu tengah buat ape?)
aku > hmm......

anak murid aku > jegokkk....sekarang masa kitak kan?(ts:cikgu sekarang masa cikgu kan?)
aku > (diam)

anak murid aku > lajok la jegokk bising sudah kelas tok(cepat la cikgu kelas dah bising tu)
aku > (diam)

anak murid aku > aku suruh diam suda tp mereka tak mauk tok. bini-bininya pun sama tok(saya dah suruh mereka dia tp mereka tidak mahu, murid perempuan pun sama)
aku > (diam)

anak murid aku > jegokkk!!!!....(budak tu mula meninggikan suara. pang sebijik br tau)
aku > hmm......

anak murid aku > cikgu sekarang masa cikgu kan?
aku > okeh sy masuk sekarang.

blh pulak dia cakap dengan betul. dr awal lagi aku dah warning yang aku bukan org limbang n mana2 anak murid yang cakap limbang dengan aku, aku wat bodo ja.wakakakak.....END>

2 Responses to “bahasa malaysia vs bahasa limbang”

baby said...

hahahaha.. kesiannyer anak murid kamu tu.. hiks...

en sesengat said...

mcm tu jer nak ajar diaorg cakap bahasa malaysia dengan betul

Related Posts with Thumbnails